Tarihçe

LE PETIT MARSEILLAIS® “Sevgi Dolu Bir Hikaye” :

 

Fransız La Provençal gazetesinin tasarımcı editörü Bernard Lengelle, güzel bir günde, Marsilya ziyaretinde, limana indiğinde 300 yıllık geleneksel Marsilya sabununu satan tezgahların önündeki kalabalıkları fark etti. Pazardakiler bu farklı kokulardaki ve renklerdeki kalıp sabunların tezgahlarında büyülenmiş bir şekilde vakit geçiriyorlardı. Bernard’ın aklında aniden bir fikir belirdi : Sabun satmanın farklı bir yolu; görerek değil, koklatarak satmak.

 

Geleneksel Marsilya Sabunu üretim yöntemine bağlı kalarak, saf zeytinyağı içeren bir sabun üretti ve daha kolay kullanılabilmesi için küçük küplere kesti. Banyoyu daha da zevkli bir hale getirebilmek için sabununu doğal maddelerle renklendirdi. Geleneklerine bağlı olan bu sabununa “LE PETIT MARSEILLAIS” (Küçük Marsilyalı) adını verdi. Aslında bu marka ismi devamlılık ve geleneklere saygının bir göstergesiydi.

 

Bernard Lengelle ayrıca markanın değerlerini ve kimliğini de belirledi. Bu doğal sabunun, tüm ambalajlarının ve şişelerinin mütevazi ve sade olmasına karar verdi. Markasındaki “Marseillais” ismi, Marsilya sabununa bir gönderme olduğu gibi aslında Provence bölgesinin topraklarının kokularını ve renklerini de hatırlatacaktı. Markadaki küçük anlamına gelen “Le Petit” kelimesi ise, saflık, doğallık, mış gibi görünmek değil gerçekten öyle olmak gibi, bir çocuğun taşıdığı tüm değerleri markasına yansıtması içindi.

 

Bernard Lengelle, sabunun alışılmadık logosu için Marsilya Limanında oturan ve geleceğe doğru bakan bir küçük denizci yarattı: Markanın kimliği ve değerleri gibi; kalbi Akdeniz’de olan sade, doğal, içten ve otantik bir çocuk.

 

Böylece 19 Haziran 1984 yılında LE PETIT MARSEILLAIS® doğdu.

 

Fransızların En Çok Sevdiği Marka!

 

Gelenekselliğin kokusunu ve üretim bölgesinin doğa harikası ürünlerini taşıyan LE PETIT MARSEILLAIS®, kısa sürede büyük başarı göstererek, 1996 yılında yüzde 95 bilinirliğe ulaştı ve “yüzyılın markası” olarak adlandırıldı. 2000 yılında temizlik pazarının liderliğine yerleşirken, 2002 yılında da Fransa’nın en çok sevdiği marka seçildi. Aynı yıllarda LE PETIT MARSEILLAIS® global pazarları da keşfe çıktı.

 

Dünya’yı Keşfediyor

 

Fransa sınırlarını aşmasına karar verildiğinde, LE PETIT MARSEILLAIS®, sadece kalitesini değil, özgünlüğünü ve Provence rüyasını da başka ülkelere taşıdı. İlk olarak Belçika ve İsviçre gibi Fransızca konuşulan ülkelere ve ardından 2009 yılında da Kuzey Afrika, Yunanistan, Portekiz, İspanya ve İtalya’ya ulaştı. 2011 ve 2012 yıllarında ise Rusya, Ukrayna ve Belarus, Kazakistan ve Azerbeycan pazarlarında yerini aldı. Hızla büyüyen marka 2014 yılında ise Balkanları keşfetti ve Türkiye, Polonya, Hırvatistan, Sırbistan, Romanya, Slovenya, Bosna - Hersek ve Bulgaristan’da tüketicilerle buluştu.

 

Birkaç yıl içinde dış ülkelere ihracatı, toplam gelirin yüzde 30’una ulaştı ve her yıl yüzde 15-20 arası büyüme gösteriyor.